Kvalitetsrapporten er et redskab, der kan fungere som et dialog- og udviklingsredskab mellem dagtilbuddet, sektoren og kommunalbestyrelsen til drøftelse af både status og udvikling af kvaliteten på dagtilbuddet
Kvalitetsrapporten udgør grundbestanddelen i det kommunale pædagogiske tilsyn, som kvalificeres af en dialog mellem sektorledelse, dagtilbudsledelse og politikere.
Udgangspunktet for den lokale kvalitetsrapport er dagtilbudsloven og det er hensigten, at rapporten skal opsamle resultater og tilkendegive, hvordan det enkelte dagtilbud arbejder inden for dagtilbudslovens rammer og målsætninger. Derudover kan det enkelte dagtilbud supplere med egne mål og resultater og de indsatser, som dagtilbuddet prioriterer, og som er nødvendige for den lokale dialog.
De faglige kvalitetsoplysninger, som det enkelte dagtilbud formidler via deres lokale kvalitetsrapport, indgår i den samlede kommunale kvalitetsrapport, der skal samle den dokumentation, der ifølge dagtilbudsloven og tilknyttede love og bestemmelser skal tilgå kommunalbestyrelsen og borgerne. Kvalitetsrapportens faglige resultater bygger således på detaljerede rapporter fra de enkelte dagtilbud, herunder dagtilbuddets arbejde med de pædagogiske læreplaner. Den skal endvidere opfylde de kommunalt fastsatte krav til dokumentation.
Den lokale og den kommunale kvalitetsrapport udkommer hvert andet år inden for 1. kvartal.
Herunder kan du åbne tidligere års kvalitetsrapporter og -beretninger til print. Der er tale om PDF-filer, som ikke lever op til kravene om webtilgængelighed.